Publikationen des Forschungsbereichs Digitale Ökonomie

  1. ZEW Discussion Paper Nr. 14-101 // 2014

    Reassessing Competition Concerns in Electronic Communications Markets

    Central features of today’s electronic communications markets are complementarities between the different layers of the value chain, substitutability between some applications, network effects in the provision…

  2. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2014

    3. Quartal 2014

    • Leichte Eintrübung, aber konjunkturelle Stimmung weiterhin positiv
    • Schnelle und sichere Netze haben für Unternehmen die höchste Priorität
  3. ZEW Discussion Paper Nr. 14-071 // 2014

    Combining Technology and Work Organization: An Analysis of Complementarity between IT and Decentralization across Firms of Different Size

    This paper examines whether information technology (IT) and decentralized work organization are complementary only for large firms or also for smaller firms. Empirical evidence, which suggests complementarity…

  4. ZEW Discussion Paper Nr. 14-070 // 2014

    Are Intangibles More Productive in ICT-Intensive Industries? Evidence from EU Countries

    Using sectoral intangible investment data we confirm that intangible capital is a significant determinant of labour productivity growth. The sectoral setting further allows us to identify the differential…

  5. ZEWnews // 2014

    09 - 2014

    • Country-by-Country Reporting ist stumpfe Waffe gegen aggressive Steuerplanung
    • EU-Donauraumstrategie: Verbesserung der Lebensbedingungen entlang der Donau
    • Positive Wirkung staatlicher Zuschüsse für Forschung und…
  6. ZEW-Dokumentation Nr. 14-02 // 2014

    Produktivität IT-basierter Dienstleistungen - Wie kann man sie messen und steuern?

    Informations- und Kommunikationstechnologien haben die Produktion in Unternehmen grundlegend verändert. IT-basierte Dienstleistungen stellen ein zentrales Bindeglied zwischen vielen anderen Unternehmensprozessen…

  7. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2014

    2. Quartal 2014

    • Bei den Mediendienstleistern verbreitet sich wieder mehr Optimismus
    • Informations- und Kommunikationstechnologien als Treiber im Innovationsprozess