We study the relationship between investors’ social media activity and earnings announcement returns. To distinguish between information contained in peer-to-peer interaction and user-posted content, we analyze…
Daten sind der Treibstoff der digitalen Wirtschaft – sie ermöglichen neue Geschäftsmodelle, treiben Innovationen voran und verändern Entscheidungsprozesse grundlegend. Doch wie lässt sich aus der Datenflut…
We examine the strategic considerations and effects of product placement services in digital content aggregators, focusing in particular on Spotify’s “Discovery Mode”. Discovery Mode introduces bias in users’…
Im Jahr 2020 wurde mit der Forschungszulage eine steuerliche Förderung von Forschung und Entwicklung (FuE) in Unternehmen eingeführt. Sie setzt Anreize für die Erhöhung der FuE-Aufwendungen, da ein Teil dieser…
Past studies have successfully shown that the level of anonymisation of scientific use files (SUF) is sufficiently high to protect against disclosure attacks that use data from traditional firm databases.…
The COVID-19 pandemic triggered an unprecedented surge in remote work. This article explores whether the widespread adoption of remote work during the COVID-19 pandemic represents a temporary response or a…