ZEW Discussion Papers

Überblick

Mit diesen Beiträgen, die überwiegend in Englisch verfasst sind, beteiligen sich die Forscher/innen des ZEW an wissenschaftlichen Fachdebatten. Die Publikationen enthalten vorläufige Beiträge, die zur Veröffentlichung in Fachzeitschriften vorgesehen sind. Die Discussion Papers können ab 1.1.1998 als pdf-Datei abgerufen werden. Sie richten sich an nationale und internationale Zielgruppen.

  1. ZEW Discussion Paper Nr. 05-52 // 2005

    The Virtual Location of E-Tailers: Evidence from a B2C E-Commerce Market

    An Internet retailer’s (e-tailer’s) outstanding virtual location enhances the probability of being noticed by potential customers. The notion of a virtual location for e-tailers refers to the analogy to the…

  2. ZEW Discussion Paper Nr. 05-50 // 2005

    Is there a Difference? The Performance Characteristics of SRI Equity Indexes

    Investments in socially responsible investments (SRI) are still a small, but growing segment of international capital markets. This study analyses whether a SRI screening process applied to equities results in…

  3. ZEW Discussion Paper Nr. 05-49 // 2005

    Do Magazines’ “Companion Websites” Cannibalize the Demand for the Print Version?

    We analyze the relationship between website visits, magazine demand and the demand for advertising pages using Granger non-causality tests on the basis of an extensive and externally audited quarterly data set…

  4. ZEW Discussion Paper Nr. 05-48 // 2005

    Erfolgreiche Forschung und Entwicklung nach Unternehmensakquisitionen: Eine empirische Untersuchung der Post Merger Integrationsprozesse

    Die Zusammenführung von Forschungs- und Entwicklungsbereichen als Folge einer Fusion oder Akquisition erfordert in der Regel ein umfassendes Integrationsprojekt, um die Innovationsfähigkeit des Unternehmens…

  5. ZEW Discussion Paper Nr. 05-47 // 2005

    Biomedical Academic Entrepreneurship Through the SBIR Program

    This paper considers the U.S. Small Business Innovation Research (SBIR) program as a policy fostering academic entrepreneurship. We highlight two main characteristics of the program that make it attractive as an…

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Kerstin Heres

Kerstin Heres

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